Współpracowaliśmy z Michelin, Vorwerk, Bruss, Gotec – znanymi międzynarodowymi firmami, które swoją produkcję opierają na procesach wulkanizacji i formowania wtryskowego. Bez problemu wydobędziemy kontrast z najciemniejszego, pochłaniającego światło materiału, na którym pracuje motoryzacja – gumy.
Opona jest jedyną częścią samochodu, która ma kontakt z podłożem, wymaga więc niezwykle pewnego wykonania. Na jednym z wczesnych etapów procesu produkcyjnego nasze kamery mierzą wszystkie miejsca łączenia kordu, zapewniając tym samym najwyższą jakość produktu.
Dzięki zastosowaniu kamery liniowej 6k nasze rozwiązanie gwarantuje wykrycie wszelkich dziur i ubytków większych niż 0,1 mm w materiale. Inspekcja odbywa się na bieżąco, dlatego wdrożenie naszego systemu nie wpływa w żaden sposób na czas cyklu maszyny. Prędkość analizowanego materiału wzrasta nawet do 200 metrów na minutę, a dzięki zsynchronizowaniu skanowania z enkoderem kamera automatycznie dostosowuje się do zmian prędkości. System wizyjny natychmiast zatrzymuje przenośnik w przypadku wykrycia defektu, umożliwiając operatorowi naprawienie błędu na miejscu.
Uszczelniacz wałka rozrządu w samochodzie narażony jest na ekstremalne warunki – ogromne skoki ciśnienia oraz bardzo duże różnice temperatur. Ten niewielki element jest kluczowy dla poprawnej pracy całego systemu silnika, a jego uszkodzenie może skutkować bardzo kosztowną naprawą.
Najbardziej znaczące wady formowania wtryskowego wykrywane są za pomocą testów ciśnieniowych. Jednak wady skurczenia lub przelania formy zwykle w takich testach nie są wykrywalne. Jednocześnie wada tak drobna, o wielkości zaledwie 0,1 mm, negatywnie wpływa na żywotność uszczelki. Marki, którym naprawdę zależy na wysokiej jakości swoich pojazdów, nie mogą ryzykować przeoczenia takich usterek. Tego typu błędy można zidentyfikować wyłącznie wizualnie. System wizyjny jest jedynym narzędziem, które sprosta takiemu zadaniu. Dzięki zastosowaniu podświetlenia skolimowanego i obiektywu makro o niskich zniekształceniach nasze systemy mierzą i porównują każdy wymiar uszczelki, eliminując wszelkie buble na etapie pakowania.
Deska rozdzielcza jest elementem samochodu, na który użytkownik pojazdu patrzy najczęściej. Z tego powodu większość producentów samochodów zwraca ogromną uwagę nie tylko na jej design, lecz przede wszystkim na jakość wykonania.
Nasz system wizyjny weryfikuje poprawność świecenia diod. Sprawdza, czy symbole na wyświetlaczu są kompletne i bezbłędnie wycięte. Wykonuje analizę wszystkich kolorów za pomocą modelu HSL (ze względu na odcień i nasycenie) i wysyła wartości do sterownika PLC. W rezultacie sterownik może dostroić wartości sygnału PWM używanego przez wyświetlacz i odpowiednio dostosować go do założonych limitów. System wizyjny upewnia się, że diody LED są wyłączone w momentach, w których powinny i sprawdza, czy sam wyświetlacz jest prawidłowo przyklejony do jego obudowy. Automatycznie rozróżnia także oba rodzaje produkowanych wyświetlaczy – matowe i błyszczące.